Rynki

Polubić kartę kredytową

Karta kredytowa, kiedyś symbol luksusu dostępnego nielicznym, staje się coraz powszechniej wykorzystywanym instrumentem płatniczym. Tak zwaną “kredytówkę” ma w portfelu już niemal jedna trzecia dorosłych

Karta kredytowa, kiedyś symbol luksusu dostępnego nielicznym, staje się coraz powszechniej wykorzystywanym instrumentem płatniczym. Tak zwaną “kredytówkę” ma w portfelu już niemal jedna trzecia dorosłych Polaków, a w ofertach banków możemy nawet znaleźć karty, których użytkowanie nic nie kosztuje. Tak jest między innymi w Inteligo.

Według danych Narodowego Banku Polskiego na koniec zeszłego roku w Polsce było niemal 9 milionów kart kredytowych, którymi przez cały 2010 rok wykonano 200 milionów transakcji o wartości około 30 miliardów złotych. Wśród dorosłych Polaków jest więc niemal 30% posiadaczy kredytówek ? oczywiście przy założeniu, że każdy z nich ma tylko jedną kartę. To sporo, ale wciąż daleko nam do Stanów Zjednoczonych – według danych U.S. Census Bureau około 77% dorosłych Amerykanów posiada kartę kredytową.

Rezerwacje hoteli, zakup biletów lotniczych, atrakcyjna promocja podczas zakupów czy konieczność pokrycia niespodziewanych wydatków to sytuacje, w których karta kredytowa przydaje się najczęściej. Nic więc dziwnego, że Polacy, którzy coraz więcej podróżują i wydają, przyjęli kredytówki do swoich portfeli. Banki widzą potencjał rynku i starają się zachęcać niezdecydowanych obniżaniem opłat za korzystanie z karty i ograniczaniem formalności. Inteligo oferuje limit do 50 000 zł, nie nalicza opłat za kartę w pierwszym roku jej użytkowania, a w przypadku przeniesienia karty kredytowej z innego banku oferuje promocyjne oprocentowanie 9,9% przez pierwsze pół roku.

Wiele osób nie chce korzystać z kart kredytowych w obawie przed wysokimi opłatami za korzystanie z bankomatów. Tymczasem można tych opłat uniknąć – w Inteligo wystarczy połączyć kartę kredytową z rachunkiem bieżącym i korzystać z kredytu podczas zakupów, a wypłat w bankomatach PKO BP, eService i BZ WBK dokonywać bezpłatnie. ? tłumaczy Aneta Biernat, odpowiedzialna za rozwój kart kredytowych w Inteligo – Dodatkowo, aktywni klienci mogą również nie płacić za korzystanie z samej karty kredytowej. Jedyny warunek to dokonywanie nią średniomiesięcznych transakcji na kwotę minimum 800 zł.

A to już wiesz?  Poranne wzrosty na GPW

Najpowszechniejszym jednak stereotypem związanym z kartami kredytowymi jest to, że mogą stanowić zachętę do wydawania pieniędzy. Innymi słowy – obawiamy się o utrzymanie dyscypliny finansowej. Jak się okazuje ? niepotrzebnie.

Z naszych danych wynika, że 94% klientów Inteligo spłaca zadłużenie na karcie kredytowej w terminie. To oznacza, że posiadacze naszych kart nie mają kłopotów z efektywnym zarządzaniem swoimi środkami. ? uspokaja Aneta Biernat.
Inteligo, część bankowości detalicznej PKO Banku Polskiego, na rynku od 2001 r. Najlepsze konto internetowe w rankingu ?Przyjazny Bank Newsweeka? w 2010 i 2007 oraz wicelider kategorii w latach 2008-2009. W 2009 r. debet w koncie Inteligo uzyskał tytuł Innowacji Finansowej Roku 2009 Złotego Bankiera. Inteligo to prosta i intuicyjna bankowość, oparta na wyrafinowanej technologii, przeznaczona dla Klientów prywatnych i firmowych. Oferta Inteligo obejmuje konta, lokaty, karty debetowe i kredytowe, kredyty, dostęp do funduszy inwestycyjnych oraz ubezpieczeń. Klienci Inteligo mogą korzystać z unikalnych, zaawansowanych rozwiązań, takich jak SMSMoney i EmailMoney. Serwis transakcyjny posiada wersje optymalizowane na tradycyjne telefony komórkowe, iPhone?y i telefony z systemem Android.

Z: http://www.pressoffice.pl/finanse,t631628991?more=1395469099

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy