INWESTOR inwestorzy zagraniczni marketing Polska rating Polski wizerunek Polski

Prof. K. Opolski (UW): polskie produkty potrzebują wsparcia wizerunkowego

Prof. K. Opolski (UW): polskie produkty potrzebują wsparcia wizerunkowego
Zakrojony na szeroką skalę gospodarczy marketing narodowy może być dobrą przeciwwagą dla negatywnych informacji o Polsce – uważa ekonomista prof. Krzysztof Opolski z UW. W jego opinii należy zwiększyć komunikację ze światem, by bronić się przed ewentualnymi skutkami obniżek ratingu i przyciągać kolejnych inwestorów zachęconych dobrą promocją

Data publikacji: 2016-05-31, 06:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Prof. K. Opolski (UW): polskie produkty potrzebują wsparcia wizerunkowego
Kategoria: INWESTOR,

Zakrojony na szeroką skalę gospodarczy marketing narodowy może być dobrą przeciwwagą dla negatywnych informacji o Polsce – uważa ekonomista prof. Krzysztof Opolski z UW. W jego opinii należy zwiększyć komunikację ze światem, by bronić się przed ewentualnymi skutkami obniżek ratingu i przyciągać kolejnych inwestorów zachęconych dobrą promocją kraju.

Prof. K. Opolski (UW): polskie produkty potrzebują wsparcia wizerunkowego INWESTOR, ,Polska, rating Polski, marketing, inwestorzy zagraniczni, wizerunek Polski - Zakrojony na szeroką skalę gospodarczy marketing narodowy może być dobrą przeciwwagą dla negatywnych informacji o Polsce – uważa ekonomista prof. Krzysztof Opolski z UW. W jego opinii należy zwiększyć komunikację ze światem, by bronić się przed ewentualnymi skutkami obniżek ratingu i przyciągać kolejnych inwestorów zachęconych dobrą promocją kraju.

Zakrojony na szeroką skalę gospodarczy marketing narodowy może być dobrą przeciwwagą dla negatywnych informacji o Polsce – uważa ekonomista prof. Krzysztof Opolski z UW. W jego opinii należy zwiększyć komunikację ze światem, by bronić się przed ewentualnymi skutkami obniżek ratingu i przyciągać kolejnych inwestorów zachęconych dobrą promocją kraju.

– Polskie produkty w dalszym ciągu są słabo postrzegane, źle się pozycjonują w stosunku do innych produktów, mimo że obiektywnie rzecz biorąc, wcale nie są gorsze. Dzisiaj konsument wybiera przede wszystkim na podstawie marketingu, a nie na podstawie technologicznych korzyści czy wartości danego produktu – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor prof. Krzysztof Opolski, ekonomista z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

W jego ocenie trzeba działać na rzecz podnoszenia rozpoznawalności marki „made in Poland”. Według ekonomisty marketing narodowy Polska musi stosować w szerszym aspekcie i we wszystkich dziedzinach gospodarki. Bez tego nawet znakomite programy rozwoju oraz budowanie silnej marki nie przyniosą spodziewanych rezultatów z powodu słabej rozpoznawalności na świecie.

– Bez takiego silnego zwiększenia nacisku na informację, obawiam się, że mogą być rozmaitego rodzaju uderzenia pod tytułem zmniejszenie ratingu, negatywne opinie o naszej sytuacji, które w sumie mogą niedobrze wpłynąć na inwestycje zagraniczne – mówi prof. Opolski.

W ostatnich miesiącach nie brakowało złych informacji, które mogą rzutować na ocenę Polski przez inwestorów. Najpierw w styczniu agencja Standard & Poor’s obcięła rating Polski do BBB+ z A-, co było krokiem dość niespodziewanym. Perspektywa ratingu była dotąd pozytywna. Teraz Moody’s po raz trzeci od listopada ostrzegł Polskę przed możliwą obniżką oceny, podkreślając jednocześnie, że chodzi o kwestie prawne, a nie fundamenty makroekonomiczne. W opinii profesora możemy się spodziewać obniżek ratingu Polski. Zauważa jednak, że nawet ostatnia obniżka nie wpłynęła w trwały sposób ani na wyniki finansowe, ani na sytuację gospodarczą czy kursy walut. Mimo to nie można takich sygnałów bagatelizować.

A to już wiesz?  AWBUD liczy na wzrost rentowności i płynności finansowej pod koniec roku

Według ekonomisty wyraźnie widać, że napływ spektakularnych bezpośrednich inwestycji gospodarczych jest w przypadku Polski dosyć ograniczony. Należy jednak docenić rozwój zagranicznych przedsięwzięć, które już działają na terenie Polski.

– Zobaczymy, jak dalej będzie wyglądało działanie specjalnych stref ekonomicznych, i zobaczymy, bo to jest dla nas bardzo ważne, w jaki sposób sobie nasi sąsiedzi Słowacy będą radzili z tymi inwestycjami, które mają i które właściwie nam w jakiś sposób, zwłaszcza motoryzacyjne, zabrali.

Zdaniem prof. Opolskiego brak inwestorów, którzy wybrali Słowację, rekompensują nam stawiające na wiedzę centra badawczo-rozwojowe zasilane absolwentami z polskich uczelni.

– Myślę, że inwestycje zagraniczne powinny być rozwijane głównie w sferze usług finansowych i informatycznych. Mamy nieźle przygotowanych ludzi i tu są dosyć duże możliwości takiego rozwoju nowoczesnej gospodarki, nowoczesnego świata pracy – mówi prof. Opolski.

Ekonomista zwraca uwagę na to, że wizerunek Polski z pewnością nie należy do najgorszych w świecie. Warto jednak o niego zadbać, jeśli chcemy przyciągać kolejnych inwestorów.

– Mam wrażenie, że dla inwestora zagranicznego, który zresztą wiele nie rozumie z tych naszych wewnętrznych kłótni, obraz Polski jest w miarę bezpieczny i w miarę stabilny, o ile oczywiście będziemy również łagodzili konflikty z krajami sąsiednimi, nie będziemy używali słownictwa takiego jak „banksterzy, oszuści, złodzieje” – podkreśla.

źródło: Biuro Prasowe Inwestor.newseria.pl
Załączniki:
Prof. K. Opolski (UW): polskie produkty potrzebują wsparcia wizerunkowego INWESTOR, ,Polska, rating Polski, marketing, inwestorzy zagraniczni, wizerunek Polski - Zakrojony na szeroką skalę gospodarczy marketing narodowy może być dobrą przeciwwagą dla negatywnych informacji o Polsce – uważa ekonomista prof. Krzysztof Opolski z UW. W jego opinii należy zwiększyć komunikację ze światem, by bronić się przed ewentualnymi skutkami obniżek ratingu i przyciągać kolejnych inwestorów zachęconych dobrą promocją kraju.
Hashtagi: #INWESTOR #

Polska, rating Polski, marketing, inwestorzy zagraniczni, wizerunek Polski

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy