Adidas artykuły sportowe bieganie Decathlon fitness Go Sport Intersport Intersport Polska INWESTOR Nike PMR Research rower wyniki finansowe

Intersport chce zarabiać na zmianie stylu życia Polaków. Rynek artykułów sportowych jest wart 8 mld zł i rośnie w tempie 5 proc. rocznie

Intersport chce zarabiać na zmianie stylu życia Polaków. Rynek artykułów sportowych jest wart 8 mld zł i rośnie w tempie 5 proc. rocznie
Polacy aktywnie spędzają czas wolny. Coraz więcej osób preferuje zdrowy styl życia. Nic zatem dziwnego, że sektor artykułów sportowych od kilku lat rośnie i jego obroty sięgają już niemal 8 mld zł. W dodatku konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki. Giełdowy Intersport, pozycjonujący się właśnie w tym segmencie, postawił na ofertę sprzętu i odzieży do całorocznego uprawiania sportu, by wykorzystać ten

Data publikacji: 2015-01-16, 06:20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Intersport chce zarabiać na zmianie stylu życia Polaków. Rynek artykułów sportowych jest wart 8 mld zł i rośnie w tempie 5 proc. rocznie
Kategoria: INWESTOR,

Polacy aktywnie spędzają czas wolny. Coraz więcej osób preferuje zdrowy styl życia. Nic zatem dziwnego, że sektor artykułów sportowych od kilku lat rośnie i jego obroty sięgają już niemal 8 mld zł. W dodatku konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki. Giełdowy Intersport, pozycjonujący się właśnie w tym segmencie, postawił na ofertę sprzętu i odzieży do całorocznego uprawiania sportu, by wykorzystać ten trend.

Intersport chce zarabiać na zmianie stylu życia Polaków. Rynek artykułów sportowych jest wart 8 mld zł i rośnie w tempie 5 proc. rocznie INWESTOR, ,Intersport Polska, Intersport, artykuły sportowe, bieganie, fitness, rower, Decathlon, PMR Research, Nike, Go Sport, Adidas, wyniki finansowe - Polacy aktywnie spędzają czas wolny. Coraz więcej osób preferuje zdrowy styl życia. Nic zatem dziwnego, że sektor artykułów sportowych od kilku lat rośnie i jego obroty sięgają już niemal 8 mld zł. W dodatku konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki. Giełdowy Intersport, pozycjonujący się właśnie w tym segmencie, postawił na ofertę sprzętu i odzieży do całorocznego uprawiania sportu, by wykorzystać ten trend.

Polacy aktywnie spędzają czas wolny. Coraz więcej osób preferuje zdrowy styl życia. Nic zatem dziwnego, że sektor artykułów sportowych od kilku lat rośnie i jego obroty sięgają już niemal 8 mld zł. W dodatku konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki. Giełdowy Intersport, pozycjonujący się właśnie w tym segmencie, postawił na ofertę sprzętu i odzieży do całorocznego uprawiania sportu, by wykorzystać ten trend.

– Mamy sklepy, takie jak Decathlon, gdzie klienci kupują dużo i tanio, mamy sklepy ze środka stawki oraz takie, które stawiają na sprzedaż produktów ze średniej i wyższej półki cenowej – podsumowuje Artur Mikołajko. – Nasze wzrosty w działalności z ostatnich trzech lat potwierdzają zmiany pewnych tendencji w społeczeństwie.

Jego zdaniem w ciągu ostatnich trzech latach rynek artykułów sportowych uległ znacznemu zróżnicowaniu, a w 2015 roku jego segmentacja powinna być jeszcze bardziej widoczna. Spółka w raportach finansowych podkreśla istnienie czterech podstawowych kanałów dystrybucji. Pierwszy stanowią wielkopowierzchniowe sklepy (Go Sport, Decathlon), drugi sklepy monobrandowe (Nike, Puma), trzeci – stoiska sportowe w supermarketach, czwarty – specjalistyczne sklepy sportowe (rowerowe, runningowe itd.).

Mikołajko tłumaczy, że po okresie zachwytu tańszymi produktami w kilku ostatnich latach, konsumenci zaczynają stawiać na jakość, co wynika z popularyzacji sportu.

A to już wiesz?  Prof. S. Gomułka: Mimo rekordowego deficytu Polsce nie grozi kryzys finansów publicznych

– Jeżeli ktoś w butach wartych 50 bądź 100 zł biegał krótko i na krótkich dystansach, to nie zauważył różnicy. Jeżeli zaś ktoś biegał na dłuższych odcinkach, np. 5-kilometrowych, to na pewno poczuł różnicę między droższymi i tańszymi butami – przekonuje prezes Intersport Polska. – Obserwujemy zmianę trybu życia Polaków. Rodacy zrozumieli, że nie można tylko prowadzić siedzącego trybu życia, że trzeba się ruszać dla swojego zdrowia. Nie chodzi oczywiście tylko o sport, ale ogólnie o rekreację. Zmianie ulegają sposoby spędzania wolnego czasu.

Coraz więcej osób biega, chodzi na fitness, siłownię, jeździ na rowerach i uprawia lekki trekking. Aktywne stają się te osoby, które decydują się na zdrowy tryb życia. Zatem grupa docelowa spółki rośnie.

Podobne spostrzeżenia płyną z raportu „Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2016” ośrodka badawczego PMR Research. Wartość rynku szacowana jest na 7,94 mld zł, przy wzroście w ubiegłym roku o 5,2 proc. W kolejnych latach wzrosty powinny być podobne (4-5 proc.). Najbardziej dynamicznie rośnie sprzedaż w internecie, a największy boom dotyczy artykułów biegowych (wzrosty rzędu 30 proc. w ostatnich latach). Autorzy raportu zwiększenie popularności artykułów sportowych tłumaczą zróżnicowaną i coraz bardziej przystępną cenowo ofertą, rozwojem infrastruktury sportowej czy organizacją wielkich imprez sportowych w Polsce.

Grupa Intersport w skali globalnej posiada 5200 sklepów w 37 krajach, generując przychody w wysokości 8,9 mld euro. 80 proc. obrotów spółka osiąga w Europie, co przekłada się na ok. 20-proc. udział w tym rynku. W Polsce w ubiegłym roku Intersport uzyskał przychody netto ze sprzedaży w wysokości 217,2 mln zł, minimalnie mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku, gdy odnotował obrót w wysokości 219,9 mln zł. Po trzech kwartałach spółka miała stratę netto rzędu 1,5 mln zł.

źródło: Biuro Prasowe Inwestor.newseria.pl
Załączniki:
Intersport chce zarabiać na zmianie stylu życia Polaków. Rynek artykułów sportowych jest wart 8 mld zł i rośnie w tempie 5 proc. rocznie INWESTOR, ,Intersport Polska, Intersport, artykuły sportowe, bieganie, fitness, rower, Decathlon, PMR Research, Nike, Go Sport, Adidas, wyniki finansowe - Polacy aktywnie spędzają czas wolny. Coraz więcej osób preferuje zdrowy styl życia. Nic zatem dziwnego, że sektor artykułów sportowych od kilku lat rośnie i jego obroty sięgają już niemal 8 mld zł. W dodatku konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z wyższej półki. Giełdowy Intersport, pozycjonujący się właśnie w tym segmencie, postawił na ofertę sprzętu i odzieży do całorocznego uprawiania sportu, by wykorzystać ten trend.
Hashtagi: #INWESTOR #

A to już wiesz?  M. Mróz (Grupa Copernicus): Fed podniesie stopy procentowe dopiero jesienią. Złoty pozostanie słaby

Intersport Polska, Intersport, artykuły sportowe, bieganie, fitness, rower, Decathlon, PMR Research, Nike, Go Sport, Adidas, wyniki finansowe

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy