Wiadomości agencyjne Wiadomości branżowe

Grupa Ambra planuje inwestycje i dalsze wsparcie sprzedaży Cydru Lubelskiego. Analitycy widzą w akcjach spółki ponad 40-proc. potencjał wzrostu

Dobrą sytuację finansową Grupa Ambra zamierza wykorzystać do tego, by podjąć kolejne inwestycje. Spółka chce promować spożycie niskoalkoholowych napojów orzeźwiających i rozszerzyć bazę rozwoju dla polskiego cydru, w tym wytwarzanego przez siebie Cydru Lubelskiego. Teraz może sobie pozwolić na skorzystanie z okazji inwestycyjnych, a w drugiej połowie roku obrotowego powinna skorzystać z poprawiającej się koniunktury.

Było to może niełatwe, ale szczególnie pod koniec udane półrocze – komentuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Robert Ogór, prezes Grupy Ambra. – Odnotowaliśmy wzrost zysku operacyjnego na właściwie wszystkich poziomach oraz zysku netto, możemy być więc zadowoleni. Sprzedaż przedsiębiorstwa wzrosła jednak nieznacznie, bo o niecały 1 proc.

Pozycja finansowa spółki, jak podkreśla Robert Ogór, jest obecnie mocna. Przedsiębiorstwo ma duże przepływy finansowe oraz ukryte w majątku rezerwy, które częściowo udało się już uwolnić. W wyniku tego zadłużenie firmy jest niewielkie, co powoduje, że spółka ma stosunkowo duży potencjał do dalszego rozwoju, którego skutkiem mogą być inwestycje.

Z jednej strony mamy dobre, stabilne przepływy, dające stałą, rosnąca dywidendę, z drugiej – silną pozycję rynkową, mocne marki i potencjał organiczny dzięki cydrowi – zauważa prezes Ogór. – Daje to dobre podstawy do inwestycji w przypadku, gdyby nadarzały się takie okazje. To powinien być dobry scenariusz dla akcjonariuszy.

Z raportu DM Millennium wynika, że Ambra powinna być w tym roku jednym z czarnych koni warszawskiej giełdy. Potencjał wzrostu ceny jej akcji to ponad 40 proc. (cena docelowa 12,8 zł, obecny kurs to mniej niż 9 zł). Analitycy oczekują też dużo wyższej niż ostatnio dywidendy, na poziomie 0,58 zł za akcję wobec 0,43 zł poprzednio.

W najbliższej przyszłości, jak zapowiada prezes Ogór, spółka zamierza nadal promować spożycie cydru w Polsce. Według danych Związku Sadowników RP w 2013 roku sprzedano 2 mln litrów tego napoju, a tylko do października ubiegłego roku – 8,5 mln. Ministerstwo Gospodarki prognozuje, że do 2020 roku produkcja cydru w Polsce może wzrosnąć nawet dziesięciokrotnie.

Najważniejsze jest dla nas obecnie dotarcie do szerokich rzesz konsumentów niskoalkoholowych napojów orzeźwiających z propozycją Cydru Lubelskiego – zapowiada prezes Robert Ogór. – Zależy nam na rozszerzeniu bazy rozwoju zarówno całego cydru polskiego, jak i naszego biznesu.

Jak wynika ze sprawozdań finansowych przychody ze sprzedaży Grupy Ambra w pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 wyniosły 251,9 mln zł wobec 249,6 mln zł rok wcześniej (wzrost o 0,9 proc.). Głównie z powodu niższych cen zakupu surowców o 5,6 proc. wzrósł zysk brutto przedsiębiorstwa, który osiągnął poziom 92,2 mln zł. Pomimo kosztów rozwoju najmłodszej marki, czyli Cydru Lubelskiego, spółka zamknęła pierwsze półrocze zyskiem ze sprzedaży w wysokości 37,5 mln zł, czyli o 2,7 proc. wyższym niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Similar Posts