Biznes Gospodarka

Wiele kanałów – jeden cel

Wiele kanałów – jeden cel
Chcąc dotrzymać kroku swojemu klientowi firmy z sektora FMCG powinny stale weryfikować ofertę i integrować wszystkie kanały sprzedaży, marketingu i dotarcia do

Data publikacji: 2019-05-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wiele kanałów – jeden cel
Kategoria: BIZNES, Gospodarka

Chcąc dotrzymać kroku swojemu klientowi firmy z sektora FMCG powinny stale weryfikować ofertę i integrować wszystkie kanały sprzedaży, marketingu i dotarcia do konsumentów.

Wiele kanałów – jeden cel BIZNES, Gospodarka - Chcąc dotrzymać kroku swojemu klientowi firmy z sektora FMCG powinny stale weryfikować ofertę i integrować wszystkie kanały sprzedaży, marketingu i dotarcia do konsumentów.

Centralnym punktem współczesnego rynku detalicznego jest konsument. To on wyznacza trendy i oczekuje, że zarówno całość oferty jak i pojedyncze produkty w ramach danej marki będą dostosowane do jego indywidualnych potrzeb. A te zmieniają się dynamicznie, m.in. wraz z rozwojem nowoczesnych technologii i szerokim dostępem do informacji. Chcąc dotrzymać kroku swojemu klientowi firmy z sektora FMCG powinny stale weryfikować ofertę i integrować wszystkie kanały sprzedaży, marketingu i dotarcia do konsumentów.

Życie online

Jeszcze niedawno internet i rozwój sklepów e-commerce był postrzegany jako zagrożenie dla tzw. handlu tradycyjnego. Dziś stacjonarni detaliści widzą w wirtualnym świecie ogromny potencjał, który już nie tylko nie wpływa negatywnie na ich biznes, ale przy odpowiednio zaplanowanej strategii go wspiera i uzupełnia. Zmiana podejścia to wynik m.in. stale ewoluujących oczekiwań współczesnego konsumenta. W związku z rozwojem nowoczesnych technologii klienci powoli nie wyobrażają już sobie życia offline. Z danych opublikowanych przez GUS w pierwszym kwartale 2019 r. wynika, że w ubiegłym roku aż 84% gospodarstw domowych miało dostęp do internetu. Polacy zadeklarowali, że korzystając z sieci do celów prywatnych najczęściej szukali informacji o towarach i usługach (64%), korzystali z poczty elektronicznej (60,7%) i serwisów społecznościowych (49,9%). Co więcej z raportu Digital 2019 dowiadujemy się, że europejscy użytkownicy internetu spędzają w nim dziennie ponad 6 godzin! Zwiększa się także liczba osób korzystających ze smartfonów czy tabletów. Dane wskazują, że 3,256 mld unikalnych użytkowników przegląda  treści w social media właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Wśród najpopularniejszych portali społecznościowych wciąż na podium plasuje się Facebook, a tuż za nim Youtube oraz Messenger.

A to już wiesz?  Konsumenci piwa coraz bardziej wymagający. Piwa specjalne są najszybciej rosnącą kategorią na tym rynku

Liczy się omnichannel

Chcąc zainteresować swoją ofertą współczesnego konsumenta trzeba być tam, gdzie on. Zintegrowanie wielu kanałów sprzedaży, marketingu i dotarcia do klienta to podstawa strategii sprzedażowych firm z sektora FMCG. Kanały cyfrowe połączone ze stacjonarną ofertą pomagają klientowi nie tylko szybciej wybrać produkt, ale także trafić do niego w krótszym czasie. Według raportu „Retail 360 / Connected Stores. Transforming store fleet through technology” aż 56 centów z jednego dolara wydanego w sklepie stacjonarnym to efekt kontaktu klienta z kanałami cyfrowymi. Dla porównania, liczba ta kilka lat temu wynosiła 36 centów. Chcąc więc uzyskać zintegrowaną sieć dostępu do odbiorców warto realizować ideę connected stores, czyli łączyć cechy kanałów on-line i handlu tradycyjnego. –

Dostęp do informacji o naszych produktach na stronie internetowej i w kanałach social media poszczególnych marek jest koniecznością w świecie zdominowanym przez konsumentów korzystających ze smartfonów i żyjących „online”. Zapowiedzi nowości, czy ofert promocyjnych, które pojawiają się m.in. na fanpage’u na Facebooku tak jak w przypadku np. marki Mentos spełniają nie tylko funkcję informacyjną ale także przyczyniają się do decyzji zakupowych klientów. Właśnie dlatego Perfetti Van Melle bardzo dba o to, żeby spójnie komunikować informacje o swoich produktach we wszystkich dostępnych kanałach online -mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Wiele kanałów – jeden cel BIZNES, Gospodarka - Chcąc dotrzymać kroku swojemu klientowi firmy z sektora FMCG powinny stale weryfikować ofertę i integrować wszystkie kanały sprzedaży, marketingu i dotarcia do konsumentów.
Hashtagi: #BIZNES #Gospodarka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy