emisja prywatna informatyka INWESTOR NewConnect obsługa klienta

Unified Factory zainwestuje 5 mln zł w badania i rozwój. Chce wejść także na nowe rynki zagraniczne

Data publikacji: 2016-03-24, 06:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Unified Factory zainwestuje 5 mln zł w badania i rozwój. Chce wejść także na nowe rynki zagraniczne
Kategoria: INWESTOR,

Producent i dostawca rozwiązań automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta będzie inwestować głównie w badania i rozwój. Unified Factory chce również wejść na nowe rynki zagraniczne, m.in. do Skandynawii. Spółka prognozuje także znaczną poprawę rentowności. Realizacja celu ma być możliwa dzięki wykorzystaniu platformy CSA – narzędzia, za pomocą którego wdrażane są produkty firmy.

Unified Factory zainwestuje 5 mln zł w badania i rozwój. Chce wejść także na nowe rynki zagraniczne INWESTOR, ,informatyka, obsługa klienta, NewConnect, emisja prywatna - Producent i dostawca rozwiązań automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta będzie inwestować głównie w badania i rozwój. Unified Factory chce również wejść na nowe rynki zagraniczne, m.in. do Skandynawii. Spółka prognozuje także znaczną poprawę rentowności. Realizacja celu ma być możliwa dzięki wykorzystaniu platformy CSA – narzędzia, za pomocą którego wdrażane są produkty firmy.

Producent i dostawca rozwiązań automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta będzie inwestować głównie w badania i rozwój. Unified Factory chce również wejść na nowe rynki zagraniczne, m.in. do Skandynawii. Spółka prognozuje także znaczną poprawę rentowności. Realizacja celu ma być możliwa dzięki wykorzystaniu platformy CSA – narzędzia, za pomocą którego wdrażane są produkty firmy. 

– Debiut giełdowy jest bardzo ważnym elementem naszej strategii. Dzięki środkom pozyskanym z emisji możemy kontynuować prace nad tzw. algorytmem pamięci asocjacyjnej, który jest narzędziem służącym do automatyzacji procesów obsługi klienta i sprzedaży. W tym specjalizuje się nasza firma – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Maciej Okniński, prezes zarządu Unified Factory SA.

Spółka w tym tygodniu zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, na rynku NewConnect. W ramach przeprowadzonej prywatnej emisji akcji pozyskała blisko 6,25 mln zł. Nowi akcjonariusze objęli łącznie ponad 18 proc. kapitału akcyjnego przy cenie 5 zł za jedną akcję. 

Spółka obecna jest także na rynku Catalyst. W drugiej połowie grudnia 2015 roku uplasowała tam emisję obligacji o wartości 3 mln zł.

– Wybór polskiego rynku kapitałowego nie był przypadkowy. Mamy dużo do zrobienia w skali globalnej, ale wciąż jesteśmy jeszcze niewielką spółką. Uważamy dlatego, że w pierwszej kolejności polska giełda jest najlepszym rozwiązaniem – tłumaczy Okniński.

Prezes spółki deklaruje gotowość do przejścia na rynek główny GPW na przełomie 2016 i 2017 roku. Jednym z podstawowych celów, jakie stawia sobie Unified Factory, jest poprawa rentowności. Aktualnie poziom marży operacyjnej waha się w okolicach 10 proc. Strategia na najbliższe kwartały zakłada jej potrojenie i osiągnięcie nawet 30 proc. marży na sprzedaży swoich produktów. Jak jednak tłumaczy Maciej Okniński, poziom rentowności w dużej mierze zależy od rodzaju realizowanego projektu i przyjętego modelu biznesowego.

– Jednym z głównych rynków, na którym sprzedajemy nasze produkty, jest Polska. W poprzednich latach udało nam się wejść na rynki takie jak Szwajcaria, Niemcy, Czechy i Iran. Zrealizowaliśmy tam już kilkadziesiąt wdrożeń, szykujemy kolejne na ten rok – tłumaczy prezes Unified Factory.

Okniński tłumaczy, że z oferowanych rozwiązań korzystają przede wszystkim odbiorcy operujący na dużej liczbie danych. Wśród przykładowych procesów, gdzie wykorzystywane są narzędzia Unified Factory, wymienić można m.in. obsługę reklamacji i zwrotów czy przetwarzanie płatności. W najbliższym czasie spółka ma zamiar mocniej zaakcentować swoją obecność także w branżach e-commerce oraz bankowości.

Sprzedaż oprogramowania odbywa się za pośrednictwem platformy Customer Service Automation (CSA). Jest to narzędzie, którego zaprojektowanie i wdrożenie zostało sfinansowane przy częściowym wykorzystaniu środków unijnych.

– Badania i rozwój w naszej branży to kluczowa kwestia. Gdybyśmy nie inwestowali w R&D, system CSA w ogóle by nie powstał. Zgodnie z celami emisyjnym powinniśmy ok. 5 mln zł zainwestować właśnie w badania i rozwój – wyjaśnia Maciej Okniński.

Tegoroczne plany Unified Factory zakładają pozyskanie 70 nowych klientów i przeprowadzenie ok. 200 nowych wdrożeń zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wśród nowych celów pojawią się m.in. kraje Skandynawskie.

źródło: Biuro Prasowe Inwestor.newseria.pl
Załączniki:
Unified Factory zainwestuje 5 mln zł w badania i rozwój. Chce wejść także na nowe rynki zagraniczne INWESTOR, ,informatyka, obsługa klienta, NewConnect, emisja prywatna - Producent i dostawca rozwiązań automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta będzie inwestować głównie w badania i rozwój. Unified Factory chce również wejść na nowe rynki zagraniczne, m.in. do Skandynawii. Spółka prognozuje także znaczną poprawę rentowności. Realizacja celu ma być możliwa dzięki wykorzystaniu platformy CSA – narzędzia, za pomocą którego wdrażane są produkty firmy.
Hashtagi: #INWESTOR #

informatyka, obsługa klienta, NewConnect, emisja prywatna

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #badania i rozwój   #debiut na NewConnect   #ekspaner   #emisja obligacji   #INWESTOR   #kogeneracja   #Termo2Power